wtorek, 16 lipca 2013

Poszukiwanie pracy - 8 sposobów na to jak skutecznie szukać pracy

Poszukiwanie pracy to trudne zadanie, dlatego należy się za to zabrać metodycznie:


1. Przygotuj dobre dokumenty kwalifikacyjne:

a) CV ze zdjęciem w formalnym stroju,
b) treść CV powinna korespondować z charakterem poszukiwanej pracy,
c) zadbaj o schludny wygląd oraz stonowany styl dokumentów aplikacyjnych,

2. Przygotuj się do odpowiedzi na standardowe pytania na rozmowie kwalifikacyjnej
(pytania poznasz na kolejnych wpisach mojego bloga)

3. Stwórz listę umiejętności, które posiadasz oraz pomyśl o sytuacjach,
w których wykorzystałaś(-eś) te umiejętności.

4. Dobrze przestudiuj informacje na temat firmy, do której aplikujesz.

5. Przygotuj sobie listę pytań, które zadasz na rozmowie o pracę - pamiętaj
te pytania dużo mówią o Tobie.

6. Wykorzystaj wszystkie możliwe znajomości - niech to będzie koleżanka ze szkoły średniej, znajomy dawnej pracy - one mogą znaczenie zwiększyć Twoje szanse na zatrudnienie.

7. Dzwoń do firm, w których może być praca dla Ciebie.

8. Popracuj nad swoim nastawieniem/postawą - zwiększysz swoje szanse na zatrudnienie, jeśli zrobisz dobre wrażenie na pracodawcy.

Pamiętaj: poszukiwanie pracy może być skuteczne - efekt poszukiwań zależy głównie od Ciebie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz