Gdzie i jak znaleźć pracę?
Oto 7 prostych zasad, które zapewnią Tobie sukces w szukaniu pracy:
Zasada 1: Jeśli masz już pracę, szukaj lepszego stanowiska w swojej obecnej firmie.
Zasada 2: Poświęcaj nie więcej niż 20% czasu na wysyłanie dokumentów aplikacyjnych i aktualizację swoich profili na portalach typu Godenline, LinkedIn itp. Tylko 5% osób znajduje pracę szukając jej w Internecie.
Zasada 3: Popytaj znajomych o wolne stanowiska pracy - pracodawcy (również w firmach prywatnych) często mają większe zaufanie do osób, które zostały im polecone.
Zasada 4: Poproś znajomych, aby popytali swoich znajomych o wolne stanowiska pracy (poproś 5 znanych Tobie osób o spytanie 5 znajomych o wolne stanowisko pracy - otrzymasz 25 potencjalnych ofert pracy).
Zasada 5: Wytypuj kilka firm, w których chcesz pracować i osobiście złóż tam swoje dokumenty (jednocześnie porozmawiaj z osobą decyzyjną - jak Cię wyrzucą drzwiami, to wejdź oknem - tu chodzi o Twoją karierę - walcz o nią.
Zasada 6: Próbuj wejść tylnymi drzwiami - poszukaj osób decyzyjnych na portalach typu LinkedIn, Godenline i skontaktuj się z nimi. Jeśli nie mają teraz żadnych ofert, to może będą mieli za jakiś czas, a na pewno Cię zapamiętają.
Zasada 7: Dzwoń do firm - w ten sposób możesz natrafić na oferty pracy, które jeszcze nie zostały opublikowane w Internecie.
Teraz już wiesz, gdzie znaleźć pracę, z kolejnych postów dowiesz się, jak znaleźć pracę.
W komentarzach możesz zostawić swoje sugestie dotyczące tego wpisu.
Zapraszam na internetową prezentację na żywo (webinar) p.t. "Praca dla Absolwenta - jak ją znaleźć?" 6 listopada 2013 o godz. 13:00. Szczegóły: http://www.zlotemysli.pl/amt,mojwebinar/p/praca-dla-absolwenta-webinar-ebook.html
OdpowiedzUsuńPracy przede wszystkim należy szukać w Internecie - istnieją setki portali na których znajdziemy wiele ofert pracy np. na http://mycv.pl/. Możemy również szukać pracy poprzez znajomych i rodzinę a także poprzez osobisty kontakt z firmą, czyli zostawianie swojego CV osobiście w siedzibie danej firmy.
OdpowiedzUsuń